Obserwatorzy

INFORMACJA!

Nie wyrażam zgody na kopiowanie treści oraz innych elementów z tego bloga. Wszystkie recenzje są mojego autorstwa!

26 kwietnia 2014

Moja ulubiona... od dziś!

Obiecaj mi, Richard Paul Evans (2011), literatura piękna

Richard Paul Evans jest amerykańskim pisarzem bestsellerowym, każda z jego powieści zajmowała wysokie miejsce na listach hitów „The New York Times”. Książki Evans’a sięgnęły jedenastu milionów nakładów, a także zostały przetłumaczone na dwadzieścia dwa języki.  
Wraz z żoną i piątką dzieci mieszka w Utah.
Sięgając po książkę „Obiecaj mi” nie przypuszczałam,  że ta powieść, aż tak mnie pochłonie. Zakochałam się w twórczości Pana Evans’a.

zdjęcie mojego autorstwa
Akcja „Obiecaj mi” toczy się w Utah, a główną bohaterką jest Beth. Młoda kobieta wiedzie spokojne i w miarę uporządkowane życie wraz z mężem i ich kilkuletnią córką. Pracuje w miejscowej pralni, aby pomóc ciężko pracującemu mężowi utrzymać rodzinę.
W marynarce męża znajduje krótki liścik od kobiety, który wskazuje na to, że jej mąż może mieć romans. Zrozpaczona Beth chce jak najszybciej wyjaśnić tę sprawę z mężem. Potwierdzają się jej najgorsze obawy.
Kobieta jest na skraju załamania. Obietnice człowieka, któremu ufała bezgranicznie okazały się być bezwartościowe.  Mimo wszystko Beth usiłuje być silna dla swojej córki, której stan zdrowia znacznie się pogarsza, a lekarze nie potrafią postawić konkretnej diagnozy. Aby nie przystwarzać córce więcej przykrości, Beth pozwala niewiernemu mężowi wrócić do domu.
Mogłoby  się wydawać, że wszystko wraca do normy, ale nagle Marc znika na całą noc. Gdy pojawia się w domu, informuje Beth, że jest nieuleczalnie chory, a lekarze dają mu zaledwie kilka tygodni życia. Dni mijają, a Beth ma na głowie coraz więcej obowiązków, które zaczynają ją przytłaczać. Na domiar złego,  Marc kilka dni przed śmiercią wyjawia żonie szokującą prawdę, przez co całkowicie traci jej szacunek.
Beth  musiała zmierzyć się ze śmiercią męża, problemami finansowymi oraz chorobą córki. Myślała, że już nigdy nie spotka ją szczęście i mężczyznę, któremu będzie mogła zaufać.
Wtedy w dzień Bożego Narodzenia poznaje Matthew. Młodego przystojnego mężczyznę, który jak się okazuje pojawił się w jej życiu nie przez przypadek.
Zatem kim jest Matthew?

„Obiecaj mi” to książka o obietnicach i zawartej w nich mocy. Wzruszająca opowieść o młodej kobiecie, która w swoim życiu wiele przeszła.
Jak każdą książkę Pan Evans rozpoczyna wpisem z pamiętnika, co daje rewelacyjny efekt. Pomaga bardziej wczuć się czytelnikowi w sytuację bohaterki.
Jak wspomniałam na wstępie książka pochłonęła mnie, aż żal było ją odkładać. Polecam i jestem pewna, że zachwyci każdego.

1 komentarz:

  1. Właśnie tę książkę Evansa kupiłam jako pierwszą! Udało mi się ją nabyć po okazyjnej cenie na jednej z przecen Znaku i to w twardej oprawie :) Jestem przeszczęśliwa, że tak sie nia zachwycasz, bo rośnie we mnie nadzieja, że i mi się spodoba! :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się ogromnie, że tu jesteś:)
Nie pozwól zostać niezauważonym! Dodaj komentarz, na każdy z wielką ochotą odpiszę! :)
Pozdrawiam,
Ewelina♥